A Niva nevet ugyanis 1998 óta egy másik orosz terepjáró, a GM-AvtoVAZ által gyártott Chevrolet Niva viselte.
Ez a modernizált VAZ-2121 technikára épülő és eleinte VAZ-2123 néven jegyzett, 80 lóerős 1,7 literes szívó
benzinmotorral szerelt járgány konkrétan így nézett ki:

Tavaly év végén derült fény arra, hogy az AvtoVAZ kivásárolja a vegyesvállalatból a GM-et, idén áprilisban
pedig bejelentették, hogy a GM-AvtoVAZ már Lada West Togliatti névre hallgat. Most pedig a vállalat
fő terméke, az eddig 700 ezres mennyiségben gyártott Niva terepjáró visszatért a Lada termékkínálatába.

A kocsi külsejéről és kormányáról eltűnt a Chevrolet-jel, amelynek helyét a jól ismert Lada-embléma vette át.

A Ladánál így mostantól két terepjáró kapható: a régi Niva, amit most 4x4 néven forgalmaznak,
és az új Niva, amelynek Classic kivitelű alapmodellje Oroszországban 726 000 rubelbe (3,06 millió forint) kerül.

Az új Niva jobban felszerelt Comfort, illetve Luxe változatai rendre 776 000 rubel (3,27 millió forint),
illetve 859 000 rubel (3,62 millió forint) ellenében vezethető haza. A típusban többek közt 7 colos érintőkijelző,
fűtött szélvédő és első ülések, ABS, tolatókamera, parkolóradar, valamint légzsák is található.

Összehasonlításképpen: a jó öreg 4x4 ára 572 900 és 628 900 rubel (2,41-2,65 millió forint) körül alakul.

Mivel az új Niva is egy több évtizedes múltra visszatekintő modell, sokan a teljesen új Nivára várnak.

Ennek előfutára a 2018-ban bemutatott 4x4 Vision tanulmányautó, amelynek végleges változata várhatóan 2021–2022 körül fog be.

forrás:hvg.hu