2020.12.18.
Lada Vesta EV
Az AvtoVAZ többször is megmutatta, hogy elektromos járműveket képes gyártani a LADA modellek alapján. A "zöld" autók iránti nagyon alacsony kereslet miatt azonban a gyártó ideiglenesen felfüggeszti az elektromos autók létrehozására irányuló projekteket.
Emlékezzünk vissza, hogy az első soros orosz elektromos autó az EL Lada volt , amelyet a Lada Kalin a alapján építettek 2011-ben. Ezt az autót 50-100 darabos kis kiadásokban gyártották. A fejlesztés folytatása ezen a területen az új Lada Vesta EV modell volt , amelyet az AvtoVAZ kizárólag megrendelésre gyártott. A mai napig a Lada Vesta EV projektet már lezárták.
Ivan Desyatnichenko tervező bemutatta, hogyan alakulhat a Lada Vesta FL elektromos autó . Emlékezzünk rá, hogy a Lada Vesta EV-t 82 LE (60 kW) teljesítményű villanymotor hajtotta. Ilyen motorral a szedán álló helyzetből mindössze 15,5 másodperc alatt gyorsulhat fel 100 km / h-ra, a maximális sebességet pedig 150 km / h-ra korlátozták - pontosítja a speedme.ru portál .
A motorháztető alatt és a hátsó ülés alatt elhelyezett lítium-ion akkumulátorok töltése 9 órát vesz igénybe (a hálózati feszültségtől 380 - 1,3 óra). A teljesítménytartalék egy töltéssel 150 kilométer.
Az Auto mail.ru portál előestéjén bemutatta a lehetséges Vesta EV-t .